مطالبه مهریه با بهترین وکیل مهریه در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


مطالبه مهریه با بهترین وکیل مهریه در تهران
اگر زوجه بخواهد مهریه خود را مطالبه کند، باید از قوانین و تشریفات ثبتی و مراجع قضایی در مورد مطالبه مهریه مطلع باشد. این آگاهی را می توان از طریق مشاوره با بهترین وکیل مهریه در تهران به دست آورد.

اولین نکته ای که زوجه در مورد مطالبه مهریه باید بداند این است که مطالبه مهریه از زوج فقط برای زمان طلاق و جدایی نیست و مهریه زوجه یک تکلیف شرعی بر عهده زوج است که باید آن را بپردازد. زن او و زن می تواند با توجه به تمکن مالی شوهر، مهریه خود را از او مطالبه کند و در صورت عدم پرداخت مهریه در صورت فوت زوج، زن می تواند مهریه خود را از ترکه شوهر مطالبه کند. ورثه مکلف به پرداخت مهریه هستند. زوجه از اموال میت است.

همچنین در صورتی که زوجه فوت کند و در زمان حیات خود مهریه خود را مطالبه نکرده باشد، در صورت فوت، این بدهی بر عهده شوهر است و ورثه زوجه متوفی از قبیل فرزندان و پدر و مادر می توانند مطالبه زوجه داشته باشند. جهیزیه از شوهرش و زوجین طبق قانون ملزم به پرداخت آن هستند.
مزایای مطالبه مهریه توسط بهترین وکیل مهریه در تهران
زوجه برای وصول مهریه خود می تواند به دفترخانه مراجعه و پس از آن در صورت عدم حصول نتیجه از طریق ثبت به شورای حل اختلاف یا دادگاه خانواده مراجعه و شخصاً دادخواست مطالبه مهریه را به ذیصلاح تقدیم نماید. قدرت؛ اما مطالبه مهریه توسط بهترین وکیل مهریه در تهران دارای مزایایی است که توصیه می شود زوجه برای تنظیم و ثبت دادخواست مهریه از طرف خود و پیگیری رسیدگی به پرونده، وکیل مهریه تعیین کند. در صورت حضور وکیل مجرب مهریه در پرونده مطالبه مهریه، امکان گرفتن مهریه زوجه که مهمترین حق مالی او در عقد نکاح است افزایش می یابد.
برخی از مزایای مطالبه مهریه زوجه از بهترین وکیل مهریه در تهران عبارتند از:

1- در صورت مطالبه وکیل مهریه، نیازی به حضور زوجه در دادگاه نیست و وکیل مهریه از طرف او در دادگاه حاضر می شود.

۲- بهترین وکیل مهریه در تهران می تواند در کمترین زمان ممکن مهریه زوجه را وصول کند که این امر به دلیل آگاهی وی از قوانین و تشریفات مراجع رسیدگی به دعاوی مهریه (ثبت، دادگاه خانواده و شورای حل اختلاف) است.

3- بهترین وکیل مهریه در تهران برای جلوگیری از نقل و انتقال اموال زوجین به منظور اجتناب از پرداخت مهریه از دادگاه خانواده تقاضای توقیف اموال زوجین را دارد.

4- اخذ قرار بازداشت زوج در صورت عدم پرداخت مهریه زوجه.

5- اثبات تمکن مالی زوج برای پرداخت مهریه زوجه و رد دادخواست طلاق زوج.

6- بهترین وکیل مهریه در تهران در صورت استنکاف زوج از پرداخت مهریه می تواند حکم توقیف بگیرد و در صورتی که اموال زوج جزء مستثنیات دیون نباشد، مهریه زوجه با فروش مال از طریق حراج

ممکن است زوجه به دلیل بی اطلاعی از قوانین و تشریفات مراجع ذی صلاح در مطالبه مهریه نتواند خواسته خود را که مطالبه مهریه است به درستی پیگیری کند و این امر موجب ضایع شدن حقوق وی می شود. به همین دلیل توصیه می شود زوجه قبل از طرح دادخواست مطالبه مهریه ابتدا با وکیل مهریه مشورت کند و وکالت بهترین وکیل مهریه در تهران را برای طرح دادخواست و پیگیری امور داشته باشد.
مطالبه مهریه توسط بهترین وکیل مهریه در تهران
در صورتی که زوجه بخواهد وکالت بهترین وکیل مهریه در تهران را برای مطالبه مهریه خود داشته باشد، وکیل مهریه به ترتیب زیر عمل می کند:

وکیل مهریه ابتدا از طریق مراحل ثبتی نسبت به مطالبه مهریه اقدام می کند و در صورت عدم موفقیت در وصول مهریه از طریق ثبت نام به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست مطالبه مهریه را به دادگاه تقدیم می کند.
مطالبه مهریه از طریق ثبت نام
بهترین وکیل مهریه در تهران برای مطالبه مهریه ابتدا از طریق ثبت اقدام می کند. وکیل مهریه باید با ارائه مدارک لازم که شامل مدارک شناسایی و اصل قرارداد و وکالت نامه وکیل می باشد به دفترخانه ثبت ازدواج مراجعه و تقاضای صدور وصی نماید. سپس سردفتر به درخواست وکیل زوجه برگه اجرائیه را صادر و وضعیت اجرائیه را به زوجه اعلام می کند. همچنین سردفتر میزان مهریه ای را که از طریق مجری مطالبه شده در قرارداد قید می کند; به طوری که همسر یا وکیل او نمی توانند به همان میزان مهریه را از مرجع دیگری مطالبه کنند.

بهترین وکیل مهریه در تهران پس از اخذ اجرائیه به اداره ثبت مراجعه و تشکیل پرونده می دهد. سپس اداره ثبت احوال مطالبه مهریه زوجه را به زوج اعلام می کند و زوج پس از ابلاغ 10 روز فرصت دارد مهریه وی را پرداخت کند.
در صورت عدم پرداخت مهریه از سوی زوجین و عدم ارائه دادخواست پرداخت، اموال وی توقیف و با اجرای ثبت به فروش می رسد.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: